Dlaczego warto zainwestować w copywritera do prowadzenia bloga firmowego?

Kategoria:

Opis

Właściciele małych firm lub średni przedsiębiorcy doskonale wiedzą, że blog firmowy może naprawdę przyczynić się do rozwoju firmy. Jednakże nie wszyscy widzą sens zatrudniania specjalisty do prowadzenia takiego bloga. W końcu pisać każdy może. Dlatego sami się tym zajmują lub dodają taki obowiązek na barki niektórych pracowników. Czy naprawdę to jest prawidłowe podejście?

Pisać każdy może?

Oczywiście, że może. Problem w tym, czy umie. Tak naprawdę w przypadku treści blogowych dla firm liczy się nie tylko sprawnie napisany tekst. Jeśli blog ma pomóc w wypromowaniu firmy, musi być zrobiony naprawdę umiejętnie. Problemem jest przede wszystkim wykorzystanie słów kluczowych i analiza SEO.

Tylko dobrze napisane, wartościowe, odpowiednio długie i przede wszystkim uzupełnione o słowa kluczowe teksty mają znaczenie dla pozycji tekstu w wyszukiwarce. Ważne jest także zrobienie właściwej struktury wewnętrznej i wytworzenie metaopisów czy opisów obrazków, Na dodatek copywriter może pomóc w wypromowaniu tekstu, ustawieniu i stargetowaniu reklam, co może przełożyć się na wyniki wyszukiwania. Chociaż inwestycja w teksty może wydawać się dość duża, może okazać się, że będzie to bardziej opłacalne niż reklamowanie się w sieci metodą prób i błędów.

Zalety zatrudnienie copywritera

Lista zalet zatrudnienia copywritera jest naprawdę bardzo długa. Nie chodzi tylko o jakość tekstów i ich wartość dla wyników pozycjonowania. Tak naprawdę ma to jeszcze bardzo duże znaczenie dla innych czynników. Przede wszystkim blog firmowy powinien być prowadzony regularnie, na początek powinno być dość dużo tekstów, żeby w momencie wystartowania witryny czytelnicy mieli możliwość przechodzenia do kolejnych artykułów. Przygotowanie treści może oznaczać obciążenie pracowników, którzy w tym czasie mogliby wykonywać swoje zadanie.

Wiele osób obawia się, że teksty będą na niskim poziomie merytorycznym, ponieważ ich wiedza nie jest tak duża. W końcu to ty i twoi pracownicy jesteście specjalistami w tej dziedzinie. Jednakże dobry copywriter dobrze przygotuje się do tematu. Na dodatek możesz mieć wpływ na wartość merytoryczną tekstu i sprawdzać jego prawdziwość. Warto jednak wiedzieć, że zatrudnienie kogoś spoza branży to świetny pomysł. Może to się okazać naprawdę przydatne – w końcu blog firmowy jest skierowany do laików, a nie do profesjonalistów. Osoby spoza branży lepiej będą wiedzieć, jak wyjaśnić niektóre zjawiska i terminy, by były całkowicie zrozumiałe dla laików.

Jak wybrać dobrego copywritera?

Decyzja, żeby zatrudnić kogoś do prowadzenia bloga firmowego podjęta. Zatem, co dalej? Jak wybrać dobrego copywritera? Przede wszystkim warto zastanowić się nad wynajęciem agencji marketingowej do prowadzenia bloga. Tam copywriter ma wsparcie grafików i seomasterów, czyli osoby, które wybierają i analizują słowa kluczowe, dlatego usługa jest naprawdę kompleksowa.

Można także znaleźć wyłącznie copywritera i zamówić wyłącznie usługę tworzenia i ewentualnie publikowania tekstów na bloga. Warto sprawdzić portfolio i doświadczenie tej osoby, przeczytać podobne teksty. Wtedy będziesz wiedzieć, czy odpowiada ci sposób pisania kandydata do pracy. Kolejne niezwykle ważne umiejętności to znajomość narzędzi SEO i umiejętność szybkiego i sprawnego reaserchu. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że teksty będą na najwyższym możliwym poziomie.