W jaki sposób zwrócić uwagę Konsumenta? Zainwestuj w ubrania z nadrukiem

Kategoria:

Opis

Proces nakłaniania konsumenta do zakupu towaru jest złożony z wielu płynnych działań. Podstawowym jest niemniej jednak rozbudzenie ciekawości oraz przyciągnięcie uwagi. Jeżeli albowiem kontrahent będzie zaintrygowany produktem istnieje wysokie prawdopodobieństwo, iż zacznie go pożądać, a więc uda się do sklepu i dokona zakupu. Reklama musi być zatem tak skonstruowana, by przyciągała szczególną uwagę przypadkowego człowieka. Zupełnie inaczej będzie tego dokonywał spot radiowy lub telewizyjny, a inaczej ogłoszenie o charakterze reklamowym zamieszczone w prasie. Najwięcej różnych możliwości daje bezsprzecznie telewizja – można się w niej posłużyć niecodziennym obrazem lub dziwnym dźwiękiem. Jeżeli płaszczyzną do tworzenia jest papier, zostaje jedynie dyscyplina wizualna. Twórcy reklam sięgają po rozmaite, niekiedy nieprawdopodobne i kontrowersyjne środki, by zaskoczyć swoich odbiorców.

Zabawne rysunki oraz niecodzienne sytuacje dają wysoką skuteczność. Jeśli dodamy do nich niespotykaną warstwę brzmieniową, możemy być pewni, że spot nie przejdzie niezauważony. Wielokrotnie nie zdajemy sobie nawet sprawy, że ktoś nami przeinacza. Myślimy, że nasze przedsięwzięcia są w pełni dobrowolne, a okazuje się, że każdy stworzony przez nas ruch został przez kogoś zaplanowany. Dokumentnie w taki sposób działa reklama rodzaju koszulki z nadrukiem. Jako dźwignia handlu przygotowuje konsumenta do zakupu towaru poprzez ciche i systematyczne praktyki. W pierwszej chwili tylko pojawia się w jego życiu. Po pewnym czasie jest regularnie powtarzana, dzięki czemu zapada w pamięć.

Kolejno, tworzy pozytywne uczucia u konsumenta oraz podsuwa mu pomysł o zakupie. Na koniec chwali i komplementuje klienta za dokonanie słusznego wyboru. Reklamy są tworzone przez fachowców w dziedzinie psychologii oraz socjologii, którzy opanowali do perfekcji sztukę perswazji. To właśnie dzięki temu, każde słowo reklamy jest gruntownie przemyślane oraz użyte w konkretnym celu. Każdy obraz oraz dźwięk mają do wykonania jakieś zadanie. Całość ma obowiązek zawrócić konsumentowi w głowie i nakłonić go do skorzystania z oferty, a potem do regularnego dokonywania zakupu, co, sądząc po tłumach odwiedzających galerie handlowe, doskonale się udaje.