Opis
Mało kto zastanawia się nad celem którym musi uzyskać reklama przez własne istnienie na rynku. Celem działań reklamowych jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy i wzbudzenie chęci i wskazanie metod nabycia reklamowanych towarów i usług. Przykładowe sposoby reklamowania towarów i usług to lokowanie reklamy w mediach, właściwe publikacje, akcje promocyjno-informacyjne czy też sponsoring. Wprowadzenie innowacyjnych wyrobów i podtrzymanie wielkości sprzedaży produktów obecnych na rynku wymaga wielkich nakładów finansowych na reklamę.
W przygotowaniu kampanii reklamowych biorą udział zawodowcy z sfer socjologii, psychologii i marketingu. W przedsięwzięcia te angażowane są telewizja, prasa, radio, Internet. Powodzenie kampanii reklamowych w szeregu przypadków połączone jest z udziałem w nich osób znanych( sportsmenów, aktorów itp.) które maja za zadanie wzbudzać sympatię konsumentów – tu pomogą dodatki typu długopisy z nadrukiem.
Reklama jest znaczną, wyspecjalizowaną gałęzią działalności gospodarczej, firmy w szeregu przypadków wydają na nią około 40% pieniędzy ze swoich budżetów. Każda z nowo powstających korporacji na rynku powinna dbać o marketing swojej działalności inaczej o marketing. Marketing jest to zespół działań, jakie mają na celu kształtowanie produkcji i zwiększenie sprzedaży określonych towarów i usług, na przykład poprawa jakości wyrobów, reklama towarów i usług czy też pobudzanie zainteresowania wybranymi towarami. Głównymi celami reklamowego marketingu w jednostce gospodarczej jest kształtowanie produkcji poprzez ekonomiczną i psychologiczną analizę rynkowych zachowań kontrahentów, poprawa jakości produktów czy w końcu promocja towarów i usług, włącznie z kreowaniem gustów kontrahentów, pobudzaniem ich pragnień i zaspakajaniem już istniejących. Reklamowy marketing jest bezwzględny. Należy się odróżnić od innych. Kreowanie, a w następstwie tego utrwalanie pozytywnych skojarzeń powiązanych ze znakiem firmowym wymaga m.in. dzisiejszych produktów wysokiej jakości i nadążania za modą. Reklamowanie marki i jej kreowanie trwa przeważnie długo i wymaga wielkich nakładów finansowych, jest niemniej jednak dochodowe do porządnych marek konsumenci się przywiązują.